مقالات

پی ال سی دلتا چیست ؟

پی ال سی دلتا چیست

پی ال سی دلتا چیست ؟

پی ال سی دلتا (PLC DELTA) یکی از برند های معروف پی ال سی  در حوزه اتوماسیون صنعتی میباشد که محبوبیت خاصی را نیز در صنعت ایران دارد . این کنترل کننده های منطقی قادر به کنترل سیستم های صنعتی میباشند که با برنامه ای که روی آن ها نوشته شده است این کار را انجام میدهند .

برند های مختلفی هستند که  پی ال سی هایی با قابلیت های متفاوت تولید کرده و هر کدام از آنها نیاز های صنعت را برطرف مینمایند که یکی از آنها پی ال سی دلتا میباشد . این پی ال سی برای پروژه های مختلف ، سری های متفاوتی را ارائه کرده است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند .

از پی ال سی ها در صنایع مختلفی مانند صنایع فولاد ، ذوب آهن ، پلاستیک و … استفاده میشود . در این مقاله قصد داریم به بررسی تاریخچه پی ال سی دلتا و انواع آن بپردازیم .

پی ال سی دلتا چیست

پی ال سی دلتا چیست ؟

معرفی پی ال سی دلتا

پی ال سی دلتا نیز مانند برندهای دیگر پی ال سی ، نامی آشنا در صنعت است که در اتوماسیون صنعتی کابرد گسترده ای دارد . پی ال سی دلتا با ارائه تجهیزات و سری های کامل توانسته است محبوبیت خوبی در بین پی ال سی های موجود در بازار کسب نماید . باید خاطر نشان کرد که این برند تجهیرات خود را بر حسب نیاز پروژه های صنعتی تولید مینماید .

رد پای پی ال سی دلتا در پروژه ای کوچک و بزرگ دیده میشود که با استفاده از آن میتوان انواع پروژه ها را طراحی و پیاده سازی نمود . پی ال سی دلتا به دلیل به صرفه بودن نسبت به پی ال سی های دیگر مورد استفاده بیشتری توسط مهندسان برق قرار میگیرد .

انواع پی ال سی دلتا

Plc دلتا به صورت کلی مدل های متنوعی اعم از AS  ، AH500 و DVP طراحی و تولید مینماید  . در ادامه میخواهیم به بررسی مشخصات و انواع پی ال سی دلتا بپردازیم .

  • سری DVP پی ال سی دلتا

پی ال سی های سری DVP  از جمله سری هایی هستند که از تجهیزات پرکاربرد و پر استفاده در حوزه اتوماسیون صنعتی در کشور ایران به حساب می آیند . این پی ال سی به علت داشتن سرعت و پایداری بالا ، عملکرد قابل اطمینان و قیمت مناسبی که دارد ، آن را نسبت به دیگر پی ال سی ها متمایز کرده است.

این نوع پی ال سی در حالت کلی و در استفاده های معمولی سرعت بسیار بالایی را ارائه میکند . به همین خاطر در حوزه اتوماسیون صنعتی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است . خانواده DVP   پی ال سی دلتا مدل های متنوعی دارد که هر کدام ویژگی های و مشخصات خود را دارند .داشتن تخصص در پی ال سی دلتا مزیتی است که میتوان با داشتن آن وارد بازار کار شد .

برای یادگیری تخصصی این پی ال سی میتوان در دوره های پی ال سی دلتا شرکت کرد .

1.پی ال سی دلتا سری DVP-SS

این سری از پی ال سی دلتا برای کنترل توابع عمودی و ساده مورد استفاده قرار میگیرد . پله های برقی ، دستگاه های بسته بندی ، صنعت نساجی و … از موارد استفاده این سری میباشند .

2. پی ال سی دلتا سری DVP-SS2

سری DVP-SS2 از سرعت بالاتری نسبت به مورد قبلی برخوردار است و در دستگاه هایی مانند سیم پیچی مورد استفاده قرار میگیرد .

3.پی ال سی دلتاDVP-EH3

این سری از پی ال سی دلتا به دلیل داشتن ظرفیت بالاتر در موارد پیچیده تر و پیشرفته تر مورد استفاده قرار میگیرد . از موارد استفاده این سری پی ال سی میتوان به دستگاه های جوشکاری اشاره کرد .

4.پی ال سی دلتا سری DVP-ES2

پی ال سی سری DVP-ES2  به علت مقرون به صرفه بودن و اقتصادی بودن در سیستم های بسته بندی و تهویه و لجستیک مورد استفاده قرار میگیرند .

 5. پی ال سی دلتا  DELTA سری DVP-SX

این مدل از پی ال سی دلتا هم قیمت مناسب و اقتصادی دارد . همچنین از آن در خطوط تولید و دستگاه های بسته بندی استفاده فراوانی میشود .

لازم به ذکر است که پی ال سی دلتا در مدل های دیگری مانند ES2  ، DVP-SX2 ، SA2 ، SV2 ، DVP EX2 موجود است و همچنین تمامی پی ال سی های دلتا تولید کشور تایوان میباشند .

سری ah دلتا

سری ah دلتا

  • پی ال سی دلتا سری 500 AH

برای استفاده در برنامه ها و پروژه های پیشرفته صنعتی که نیاز به دقت بالایی میباشد پی ال سی 500 AH استفاده میشود . این مدل از پی ال سی دلتا قیمت مناسب و اقتصادی دارد و همچنین این سری از بلوک های متنوعی پشتیبانی خواهد شد .

پی ال سی دلتا سری AH با سرعت و دقت بالایی که دارد زمینه را برای کنترل و مدیریت ماشین آلات صنعتی فراهم میکند . برنامه نویسی این سری پی ال سی دلتا با استفاده از نرم افزار ISPSOFT انجام میشود . این نوع پی ال سی قابلیت پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی مختلفی را داراست .

  • پی ال سی دلتا سری AS

پی ال سی های سری AS ، کنترل کننده هایی هستند با عملکرد و توانایی بالا که امکان برقراری ارتباط به صورت همزمان و چند منظوره را در اختیار کاربر قرار میدهند . به همین خاطر از این سری پی ال سی دلتا در کارخانجاتی که نیاز به انجام فرایند ها به صورت اتوماتیک و خودکار دارند استفاده میشود . علاوه بر این سری PLC delta AS ، در صنایع گسترده ای همچون صنایع دارویی ، چاپ و بسته بندی و صنعت ریسندگی کاربرد فراوانی دارند .

سری as دلتا

سری as دلتا

مزیت های پی ال سی دلتا

پی  ال سی دلتا در حالی که امکان انجام پروژه های مختلف بزرگ را به مهندسان میدهد از قیمت خوب و به صرفه ای نیز برخوردار است و همین مورد باعث شده است تا مورد توجه بسیاری قرارگیرد . از پی ال سی های دلتا استفاده های زیادی به خصوص در کشور ایران میشود و افراد سعی میکنند برای فعالیت و راه اندازی خطوط صنعتی در پی ال سی دلتا سر رشته داشته باشند .

پی ال سی دلتا قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و در به کارگیری آن در  اتوماسیون صنعتی ، از دقت و سرعت پاسخگویی بسیار بالایی برخوردار است . این پی ال سی با مزیت هایی که دارد باعث ارتقای سطح اتوماسیون صنعتی شده و کار را در اکثر مواقع آسان میگرداند .

دوره پی ال سی

حرف آخر


در این مقاله آموزشی به بررسی پی ال سی دلتا و انواع آن پرداختیم . باید خاطرنشان کرد به خاطر کاربرد گسترده ای که پی ال سی دلتا دارد میتواند بازار کار خوبی چه در ایران و چه در سطح جهانی داشته باشد .

اگر میخواهید با پی ال سی بیشتر آشنا شوید و به صورت حرفه ای و تخصصی در این زمینه فعالیت کنید پیشنهاد میشود دوره پی ال سی دلتا مجموعه فنی صنعت را از دست ندهید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 18 =