پخش ویدیو

در بسیاری مواقع گوشی های موبایل در اثر استفاده های زیاد کارایی خود را از دست می دهد و مانند روز اول کار نخواهد کرد. در این مواقع اگر دلیل آن را از یک تعمیرکار موبایل بپرسید به شما می گوید این امر بسیار طبیعی است و برای رفع آن لازم است تا گوشی موبایل شما فلش شود. باید دقت داشته باشید که برای فلش کردن موبایل تان باید هزینه بپردازید اما امروز قصد داریم با یک آموزش کوتاه پیش شماره نحوه فلش کردن گوشی های آیفون با استفاده از برنامه 3utools را آموزش دهیم.

ابتدا برنامه 3utools را بر روی سیستم عامل ویندوز خود نصب کنیم. بعد از باز کردن آن شاهد اطلاعات موبایل و یک سری امکانات در نوار ابزار بالا می باشیم. سپس گزینه smart flash را از نوار ابزار بالا انتخاب میکنیم. 

فلش کردن گوشی با برنامه 3u tools_1-1

فلش کردن گوشی با برنامه 3u tools_1-1

در اینجا یک سری از نسخه‌ های جدید سیستم عامل را به ما نشان می دهد. به عنوان مثال در اینجا نسخه های 15.7 و 16.0.3 و 16.1 و 16.2beta وجود دارد. در انتهای تمام این ورژن ها گزینه دیگری تحت عنوان select local frimware وجود دارد. که به شما این امکان را می دهد با استفاده از نسخه هایی که از بیرون دانلود کرده اید آنها را بر روی گوشی موبایل خود نصب نمایید. اکثر تعمیرکاران موبایل این فایل ها را از قبل در اختیار دارند.

فلش کردن گوشی با برنامه 3u tools_1-2

فلش کردن گوشی با برنامه 3u tools_1-2

برای وارد کردن فایل های مورد نظر مان لازم است تا گزینه import را انتخاب نماییم.  پس از انتخاب این گزینه پنجره ای جدید برای ما باز میشود که لازم است فایل مورد نظر را انتخاب کنیم.

 پس از پیدا کردن فایل مورد نظر آن را انتخاب می نماییم.  البته فایلی که ما در اینجا در اختیار داریم نسخه ای قدیمی است.  پس از انتخاب آن و زدن open  این نسخه وارد برنامه شده و با رنگ سبز نوشته imported را میبینیم.  همچنین شما میتوانید برای در اختیار داشتن هر کدام از این نسخه ها گزینه Download را بزنید.

 اگر دقت کنید در نوار ابزار پایین سه گزینه مختلف برای فلش کردن موبایل وجود دارد.

Retain user’s data : این گزینه به معنی بدون پاک شدن اطلاعات کاربران می باشد.

Quick flash mode : در این حالت گزینه فلش شدن سریع را انتخاب می نماییم.

Anti-Recovery Flash : این گزینه نیز به معنی برنگشتن فایل های داخلی گوشی به هیچ عنوان می باشد.

پس از انتخاب هر کدام از گزینه های مورد نظر لازم است تا گزینه Flash را انتخاب نماییم.

 در این مواقع و یا در فلش کردن گوشی های آیفون دقت کنید Icloud دستگاه در این هنگام خاموش باشد. پس از فلش زدن گوشی ،  سیستم عامل بالا آمده و شما باید زبان مورد نظر را انتخاب کنید. سپس از شما وصل شدن به یک شبکه وای فای درخواست میشود. در صفحه سوم که مهمترین آن است اپل آیدی و پسورد آن را از شما میخواهد. دقت کنید تا زمانی که اپل آیدی و پسورد آن را وارد نکرده اید گوشی به صفحه اصلی نمیرود.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید و اگر سوالی راجع به آن داشتید حتما در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

مجتمع آموزشی فنی صنعت برگزار کننده دوره های فنی به صورت تخصصی میباشد که دوره آموزش تعمیرات موبایل از جمله آنهاست. کارآموزان در این دوره با تمامی مباحث سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با تعمیرات موبایل آشنا خواهند شد و پس از اتمام دوره مدرک معتبر آموزشگاه را که تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای میباشد دریافت میکنند.

Rate this page