نمایش ویدیو درباره جایگذاری سوکت شارژ

خیلی مواقع شده که کابل شارژ را به موبایل خود متصل نموده اید اما پیغام به جهت شارژ شدن موبایل مشاهده نکرده اید. در این حالت احتمالاً یا کابل شما خراب شده و یا  به احتمال قوی سوکت شارژ شما خراب شده است. امروز قصد داریم آموزشی را در رابطه با نحوه صحیح تعویض سوکت شارژ موبایل بدهیم. تا آخر این آموزش با ما همراه باشید.

برای شروع این کار ابتدا باید به محل جایگذاری سوکت شارژ دقت کنیم. در اینجا ما شاهد وجود قلع های اضافی بر روی پایه ها هستیم. ابتدا با استفاده از روغن فلکسی تمامی پایه ها را از هم جدا می نمایم.

جایگذاری سوکت شارژ_1-1

جایگذاری سوکت شارژ_1-1

اگر دقت کنید بر روی برد موبایل دو سوراخ بزرگ وجود دارد که محل اتصال سوکت شارژ می باشد. باید توجه داشته باشید که حتما این دو سوراخ هیچ قلعی را درون خود نداشته باشد. سپس با استفاده از سیم قلع کش قلع های اضافی را از روی برد موبایل جدا می نماییم. دقت کنید برای این کار ابتدا هویه بر روی سیم قلع کش قرار داده‌ تا داغ شود و سپس آن را بر روی برد قرار میدهیم و قلع های اضافی را با آن میگیریم. دقت داشته باشید اگر سیم قلع کش خوب داغ نشود قلع های اضافه را به خوبی به خودش جذب نمی کند.

جایگذاری سوکت شارژ_1-2

جایگذاری سوکت شارژ_1-2

 پس از اتمام این کار لازم است تا برد موبایل و محل جایگذاری سوکت شارژ را تمیز نماییم. برای این کار از تینر فوری و مسواک استفاده می کنیم. در این قسمت به خوبی باید دقت داشته باشید زیرا در کنار محل سوکت شارژ میکروفون قرار دارد که با خوردن تینر و یا روغن فلکسی کارایی خود را به صورت کامل از دست میدهد. قبلا در آموزش برداشتن میکروفون در مورد این موضوع به طور کامل صحبت کرده ایم.

جایگذاری سوکت شارژ_1-3

جایگذاری سوکت شارژ_1-3

حال محل جایگذاری سوکت شارژ آماده کار ما می باشد. بنابراین سوکت شارژ و بر روی آن قرار میدهیم.  برای جایگذاری سوکت شارژ ابتدا از روغن فلکسی استفاده نموده و آن را بر روی همه پایه ها اعمال می کنیم. برای لحیم کردن پایه های اتصال سوکت شارژ از سیم لحیم و هویه استفاده می کنیم.

 به دلیل اینکه این پایه ها برای نگه داشتن سوکت شارژ استفاده می شود ابتدا آنها را متصل میکنیم.

جایگذاری سوکت شارژ_1-4

جایگذاری سوکت شارژ_1-4

 پس از اتمام لحیم پایه های اتصال نوبت لحیم کردن پایه های اصلی سوکت شارژ است. این پایه ها در هنگام شارژ کردن موبایل باعث تامین انرژی موبایل می شود و یا در هنگام اتصال به کامپیوترهای شخصی دیتا و اطلاعات را برای ما رد و بدل می نمایند.

جایگذاری سوکت شارژ_1-5

جایگذاری سوکت شارژ_1-5

 حتما به خاطر داشته باشید پس از اتمام لحیم کاری با استفاده از مسواک و تینر فوری برد موبایل را تمیز نمایید.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید و اگر سوالی راجع به آن داشتید حتما در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

مجتمع آموزشی فنی صنعت برگزار کننده دوره های فنی به صورت تخصصی میباشد که دوره آموزش تعمیرات موبایل از جمله آنهاست. کارآموزان در این دوره با تمامی مباحث سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با تعمیرات موبایل آشنا خواهند شد و پس از اتمام دوره مدرک معتبر آموزشگاه را که تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای میباشد دریافت میکنند.

Rate this page