نمایش ویدیو درباره تعویضش کانکتور ال سی دی

یکی از پرکاربرد ترین  آموزش ها در تعمیرات موبایل تعویض کانکتور از روی فلت ال سی دی می باشد. در این آموزش قصد داریم تا نحوه تعویض کانکتور ها را از روی فلت های ال سی دی و یا فلت های مین بورد را به شما عزیزان آموزش دهیم.

در اینجا ما یک ال سی دی در اختیار داریم که می‌خواهیم کانکتور فلت آن را تعویض نماییم.  زمانی این کار برای ما مورد استفاده است که گوشی موبایل ما آب خورده باشد ؛  در این صورت تمام پایه های کانکتور فلت سولفاته شده است. به همین منظور باید کانکتور آن را تعویض نموده و کانکتور جدیدی را جایگزین آن نماییم. دلیل دیگری هم که می‌توان برای این اتفاق آورد این است که گاهی شاید به اشتباه بخواهیم کانکتور را بر روی برد جا بزنیم که بر اثر همین فشار  ممکن است کانکتور فلت له شده و آسیب ببیند.

 برای این کار ابتدا تمامی پایه های کانکتور فلت مورد نظرمان را خمیر فلکسی میزنیم. این کار برای جلوگیری از دفورمه شدن کانکتور فلت انجام میشود.

تعویض کانکتور ال سی دی_1_1-1

تعویض کانکتور ال سی دی_1_1-1

 سپس با استفاده از هیتر که تنظیمات آن را با باد ۵۰ و دمای ۳۹۰ درجه در نظر میگیریم ، تمامی قسمت های کانکتور را به صورت دورانی گرما می دهیم. همچنین دقت داشته باشید که دما را به صورت مستقیم برای کانکتور اعمال ننمایید.  چرا که جنس فلت آن از پلاستیک بوده و به راحتی از حالت عادی خارج می شود. برای جداسازی کانکتور نیز می توانید از پنس استفاده نمایید. پس از اتمام  اعمال گرما شاهد جداسازی  کانکتور از روی فلز خواهیم بود. اگر این کار را درست انجام شده باشد تمامی پایه ها در جای خود مانده و همچنین کانکتور نیز سالم مانده است.

تعویض کانکتور ال سی دی_1_1-2

تعویض کانکتور ال سی دی_1_1-2

 برای یادگیری این کار و همچنین تمرین کردن آن پیشنهاد میشود از یک برد اوراقی استفاده نموده تا زیان مالی نداشته باشد.

 حال قصد داریم دوباره کانکتور تا بر روی جای خود مونتاژ کنیم. برای این کار کانکتور را بر روی پایه های خود قرار داده و گرما دادن با استفاده از هیتر به آن را شروع خواهیم کرد. سپس با استفاده از روغن فلکسی این فرایند را بهتر انجام می دهیم. همچنین روغن فلکسی را در پایه های داخلی کانکتور هم اعمال می کنیم تا از تغییر شکل پایه‌های آن جلوگیری نماید. هیتر را به صورت دورانی بر روی کانکتور گرفته تا گرما کاملاً بر روی آن پخش شود.

تعویض کانکتور ال سی دی_1_1-3

تعویض کانکتور ال سی دی_1_1-3

حال کانکتور ما آماده استفاده است و مانند روز اول بر روی جای خود قرار گرفته است.

تعویض کانکتور ال سی دی_1_1-4

تعویض کانکتور ال سی دی_1_1-4

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید و اگر سوالی راجع به آن داشتید حتما در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

مجتمع آموزشی فنی صنعت برگزار کننده دوره های فنی به صورت تخصصی میباشد که دوره آموزش تعمیرات موبایل از جمله آنهاست. کارآموزان در این دوره با تمامی مباحث سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با تعمیرات موبایل آشنا خواهند شد و پس از اتمام دوره مدرک معتبر آموزشگاه را که تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای میباشد دریافت میکنند.

Rate this page