نمایش ویدیو درباره تعویض میکروفون

میکروفون ها در گوشی های موبایل وظیفه رد و بدل و انتقال سیگنال های صوتی را دارند.کارهایی مانند مکالمه ، ضبط ویس در پیامرسان ها ،  ضبط صدا و…  با استفاده از میکروفون های تعبیه شده در گوشی های موبایل انجام میشود. امروز قصد داریم آموزشی در رابطه با برداشتن و گذاشتن میکروفون به شما عزیزان ارائه کنیم. با ما تا آخر این آموزش همراه باشید.

 

برای شروع کار برداشتن میکروفون نیاز داریم تا پای های این قطعه را به روغن فلکسی آغشته کنیم.  ارتباط با توجه داشته باشید برخی از میکروفون ها سوره هایی را در پشت برد دارند که در برداشتن آنها به هیچ عنوان نباید از روغن فلکسی استفاده کرد. زیرا روغن فلکسی داخل منافذ آنها رفته و از ارتعاش پرده دیافراگم آنها جلوگیری می کند. بنابراین میکروفون را به صورت کامل از بین خواهد برد.

تعویض میکروفون_1-1

تعویض میکروفون_1-1

برای برداشتن میکروفون از باد ۵۰ و دمای ۳۵۰ در هیترمان استفاده می کنیم. میکروفون را با استفاده از پنس نگه داشته و با استفاده از هیتر بر روی آن گرما می گیریم. با کمی سر و اعمال گرما شاهد جدا شدن میکروفون از روی برد هستیم. توجه داشته باشید که میکروفون را بر روی خود از محافظ فلزی استفاده می کنند سعی کنید در هنگام اعمال گرما این قسمت را خیلی داغ نکنید.

تعویض میکروفون_1-2

تعویض میکروفون_1-2

 پس از برداشتن میکروفون برای جایگذاری دوباره آن نیاز است تا پای های آن را با استفاده از روغن فلکسی تازه کنیم. پس از این کار با استفاده از سیم لحیم نازک با قطر 0.2 و هویه  پایه های میکروفون را شارژ لحیم می نماییم. توجه داشته باشید که میکروفون های مختلف در گوشی های موبایل می تواند پایه های کمتر یا بیشتری داشته باشد. پایه ها میتواند ۳ ۴ ۵ ۶ و غیره هم باشد. همچنین دقت داشته باشید برای تعویض میکروفون لازم است تا عین همان مدل میکروفون را از قطعه فروشی دریافت نموده و جایگزین میکروفون قبلی نمایید. در گوشه سمت بالا چپ و گوشی پایین سمت راست دو فلش بر روی برد قرار دارد که جایگذاری میکروفون را به ما نشان می دهد.

تعویض میکروفون_1-3

تعویض میکروفون_1-3

 این بود از آموزش صحیح نحوه برداشتن و گذاشتن میکروفون های گوشی های موبایل و امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.

مجتمع آموزشی فنی صنعت برگزار کننده دوره های فنی به صورت تخصصی میباشد که دوره آموزش تعمیرات موبایل از جمله آنهاست. کارآموزان در این دوره با تمامی مباحث سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با تعمیرات موبایل آشنا خواهند شد و پس از اتمام دوره مدرک معتبر آموزشگاه را که تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای میباشد دریافت میکنند.

Rate this page