پخش ویدیو

یکی از پر کاربردی ترین وسایلی که در تعمیرات موبایل استفاده میشود چسب و چراغ uv است. امروز قصد داریم تا شما را با این وسیله پرکاربرد آشنا کنیم.

در تصویر پایین شاهد قسمت از خود موبایل هستیم که یکجا در اثر بد برداشت شدن قطعه یک جا هم در اثر آسیب دیدگی خراشیده شده است. وقتی همچین اتفاقاتی برای برد موبایل ما می افتد. در صورتی که همچون مشکلاتی به وجود بیاید شابلون کردن آی سی به شدت کاری دشوار و سخت می شود. استفاده از چسب یو وی در این مواقع باعث می شود از اتصالی کردن قسمت های مختلف موبایل جلوگیری کنیم.

نحوه استفاده از چسب و لامپ uv_1-1

نحوه استفاده از چسب و لامپ uv_1-1

دقت داشته باشید استفاده از چسب یو وی بر روی برد موبایل باید به اندازه باشد. حال با استفاده از پنس چسب یو وی را برای قسمت‌های آسیب‌دیده  پخش می نماییم. دقت شود که چسب یو وی بر روی پایه های اصلی برد قرار نگیرد. زیرا باعث مختل شدن اتصال پایه ها میشود و آی سی به خوبی متصل نمیشود. پس از اتمام این کار در چسب یو وی را حتما ببندید.

نحوه استفاده از چسب و لامپ uv_1-2

نحوه استفاده از چسب و لامپ uv_1-2

حال نوبت استفاده از چراغ یو ای می باشد. این چراغ حاوی یک نور بنفش بوده که باعث می شود چسب یو وی خشک بشود. توجه کنید اگر این چراغ را نداشته باشید چسب یو وی به هیچ عنوان خشک نخواهد شد.  چراغ یو وی را کاملا بر روی چسب قرار داره و منتظر می شویم تا خشک شود.

نحوه استفاده از چسب و لامپ uv_1-3

نحوه استفاده از چسب و لامپ uv_1-3

دقت کنید برای زدن چسب یو وی بر روی بورد حتماً قبل از آن از نبودن تینر یا خمیر فلکسی مطمئن شوید. زیر در صورت وجود تینر یا خمیر فلکسی چسب به خوبی بر روی برد قرار نمی گیرد و با کوچکترین ضربه ای پخش میشود .

پس از مدت کوتاهی صبر چراغ یو وی را از روی چسب برداشته و شاهد چسبیدن آن می باشیم.

نحوه استفاده از چسب و لامپ uv_1-4

نحوه استفاده از چسب و لامپ uv_1-4

امیدواریم با استفاده از این آموزش نحوه صحیح زدن چسب یو وی را یاد گرفته باشید.

مجتمع آموزشی فنی صنعت برگزار کننده دوره های فنی به صورت تخصصی میباشد که دوره آموزش تعمیرات موبایل از جمله آنهاست. کارآموزان در این دوره با تمامی مباحث سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با تعمیرات موبایل آشنا خواهند شد و پس از اتمام دوره مدرک معتبر آموزشگاه را که تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای میباشد دریافت میکنند.

Rate this page