نمایش ویدیو درباره نحوه صحیح شابلون کردن ic

امروز قصد داریم در این آموزش رایگان کوتاه نحوه صحیح شابلون کردن آی سی موبایل را به شما آموزش دهیم. برای انجام این کار باید به باد و دمای مورد نظر هیتر دقت کنیم تا شابلون ما دقیق تر و بهتر انجام شود.

همانطور که مشاهده میکنید ما برای انجام عملیات شابلون کردن از یک آی سی در زیر لوپمان استفاده نموده ایم. برای شابلون کردن ، ما از شابلون همه کاره استفاده کرده ایم که در ابعاد و اندازه های مختلف و فاصله پایه های متفاوت استفاده کرده ایم. هر کدام از این شابلون ها با دیگری متفاوت بوده و مانند هم نیستند.

حال باید شابلون متناسب با آی سی مان را پیدا نموده و آن را روی آی سی نگه داریم. در این مرحله که شابلون مورد نظر را یافتیم با دو انگشتمان آن را روی آی سی نگه میداریم تا شابلون روی آسی تکان نخورد.

سپس با استفاده از کاردک مقداری خمیر قلع برمیداریم تا بر روی شابلون بکشیم. دقت کنید مقداری را که برای اینکار انتخاب میکنید متناسب با کارمان باشد. باید کاردک را بر روی شابلون چندین بار بکشیم تا تمامی پایه آی سی ها خمیر قلع را به خود بگیرد.

سپس با استفاده از پنس دو طرف آی سی را نگه داشته تا بتوانید هیتر را دست بگیریم.

در اینجا نیاز داریم تا هیتر را بر روی باد 50 و دمای 250 درجه قرار دهیم . ابتدا باید نازل هیتر را بر روی شابلون گرفته تا گرم شود. این کار برای این انجام میشود که زمانی که خواستیم باد مستقیم را بر روی آن قسما از شابلون که زیر آی سی است بگیریم ، آن قسمت بر اثر گرمای زیاد باد نکند.

بعد از اینکه این کار تمام شد نوبت آن است که باد را به صورت مستقیم بر روی شابلون اعمال نماییم.

شاهد این هستیم که تمامی پایه ها خمیر قلع ها به خود جذب میکنند.

پس از اتمام این کار میتوانید شابلون را از روی آی سی بردارید. همانطور که میبینید به دلیل اینکه شابلون ما همه کاره میباشد قسمت های زیادی در اطراف آی سی از خمیر قلع باقی مانده است. برای همین سعی کنید بعد هر بار شابلون کردن با استفاده از تینر فوری و مسواک آی سی خود را به خوبی تمیز نمایید تا هیچ توپ قلع یا خمیر قلعی باقی نماند.

سپس لازم است با استفاده از یک سرنگ آمپول ، مقداری روغن فلکسی زده تا پایه ها کاملا سر جای خود قرار گرفته و به میزان مساوی خمیر قلع را به خود بگیرند. توجه داشته باشید برای این کار هم نیاز به گرفتن هیتر بر روی آی سی هستید.

حال آی سی ما آماده مونتاژ بر روی برد موبایل میباشد.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید و اگر سوالی راجع به آن داشتید حتما در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

مجتمع آموزشی فنی صنعت برگزار کننده دوره های فنی به صورت تخصصی میباشد که دوره آموزش تعمیرات موبایل از جمله آنهاست. کارآموزان در این دوره با تمامی مباحث سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با تعمیرات موبایل آشنا خواهند شد و پس از اتمام دوره مدرک معتبر آموزشگاه را که تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای میباشد دریافت میکنند.

 

Rate this page