نمایش ویدیو درباره تشخیص قطعات تعویض شده گوشی آیفون

در این مقاله قصد داریم یک آموزش دیگر را در رابطه با برنامه آیتونز و گوشی های اپل به شما ارائه کنیم. همان‌طور که می‌دانید برنامه آیتونز صرفاً برای گوشی های آیفون کاربرد دارد.

میخواهیم فلش کردن و آپدیت کردن گوشی های اپل را با استفاده از نرم افزار آیتونز انجام دهیم.

 

پس از اتصال گوشی موبایل خود به لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی تان شاهد آیکون موبایل در گوشه سمت بالا چپ این نرم‌افزار می‌باشید.

اپدیت-و-ریستور-ایفون-با-برنامه-itunes_1-1

اپدیت-و-ریستور-ایفون-با-برنامه-itunes_1-1

با کلیک کردن بر روی این گزینه وارد صفحه جدیدی میشوید که در اینجا لازم است گزینه Set Up New Iphone را انتخاب کنید. سپس بر روی Continue کلیک نمایید. همچنین در مرحله بعد گزینه Get Started را انتخاب نمایید.

اپدیت-و-ریستور-ایفون-با-برنامه-itunes_1-2

اپدیت-و-ریستور-ایفون-با-برنامه-itunes_1-2

حال شاهد بالا آمدن صفحه اطلاعات موبایلمان خواهیم بود . برنامه گوشی ما را تشخیص داده و تمامی اطلاعات را برای ما نمایش میدهد. مواردی مانند نسخه IOS ، مقدار حافظه باقی مانده ، مدل دستگاه و … به ما نشان داده میشود.

اپدیت-و-ریستور-ایفون-با-برنامه-itunes_1-3

اپدیت-و-ریستور-ایفون-با-برنامه-itunes_1-3

در این آموزش ما با کادر بالایی که در محیط نرم‌افزار وجود دارد کار داریم. دقت داشته باشید که این کار در منوی سمت چپ Setting > Summary انتخاب میشود.

 

زمانی که سیستم عامل ios گوشی ما نیاز به بروزرسانی داشته باشد باید بر روی گزینه Update کلیک کنیم.  همچنین اگر گوشی موبایل ما نیاز به فلش داشته باشد باید گزینه Restore Iphone را انتخاب نماییم.

در صورتی که نیاز به هر کدام از گزینه های به روز رسانی یا فلش کردن را داشته باشیم با انتخاب آن کار را میتوانیم انجام دهیم. در حالت نرم افزار در حالت بروز رسانی نسخه های موجود برای سیستم عامل ما را پیدا کرده و جایگزین نسخه‌های قبلی می‌نماید. همچنین با انتخاب کردن گزینه Restore iphone  نرم افزار اقدام به بازنشانی گوشی موبایل می کند.

پروسه دانلود فایل ها برای آپدیت کردن یا فلش کردن گوشی موبایل توسط نرم افزار بسیار طول کشیده و زمان زیادی نیاز دارد. ما برای صرفه جویی در زمان و جلوگیری از این اتفاق فایل های مورد نیاز نرم افزار را از قبل دانلود می نماییم.

اپدیت-و-ریستور-ایفون-با-برنامه-itunes_1-4

اپدیت-و-ریستور-ایفون-با-برنامه-itunes_1-4

 

اگر فایلهای مورد نیاز به روزرسانی موبایل را از قبل دانلود کرده اید قاعدتاً نیاز به معرفی آنها به نرم‌افزار خواهید داشت. در این مرحله نیاز است با گرفتن کلید شیفت  (shift)و کلیک کردن برروی گزینه Update در فایل های شخصی خود جست و جو کرده و فایل مورد نظر را انتخاب نمایید. پس از انتخاب فایل های مورد نیاز نرم افزار به صورت خودکار عملیات بروزرسانی را آغاز می نماید.

همچنین برای عملیات فلش کردن گوشی نیز باید این فرایند را طی کنیم.

اپدیت-و-ریستور-ایفون-با-برنامه-itunes_1-5

اپدیت-و-ریستور-ایفون-با-برنامه-itunes_1-5

نکته قابل توجه اینجاست که برای بروزرسانی موبایل باید حتما ۷ تا ۱۰ گیگ فضای ذخیره سازی خالی داشته باشید. اگر این فضای خالی را نداشته باشید پس از ریستارت کردن موبایل گوشی روی حالت لوگو باقی مانده و هیچ کاری انجام نمی دهند ، که در آن صورت ناچار هستید گوشی را به صورت کلی فلش کرده تا بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین باید توجه کنید برای Restore کردن  نباید اپل آیدی دستگاهتان روی Icloud باشد.  اگر اپل آیدی موبایلتان این شرایط را داشت حتماً باید قبل از فلش کردن ، آن را از روی Iclou  بردارید تا با مشکلاتی مانند باز نشدن آیفون مواجه نشوید.

 

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید و با استفاده از آن بتوانید به راحتی گوشی های موبایل آیفونی خود را بروزرسانی یا فلش نمایید.

Rate this page